Interaktywna gra książkowa

niedziela, 8 grudnia 2019


Pewnego dnia, przeszukując zakładkę Zapowiedzi na stronie empiku, natrafiłam właśnie na Dziennik 29. Zaciekawił mnie napis na okładce - Interaktywna gra książkowa. Kierowana ciekawością przyjrzałam się bliżej owej pozycji. Opis i instrukcja jak grać w owy dziennik, zainteresował mnie na tyle, że postanowiłam dodać go do koszyka. Tak trafił na moją półkę i przyznam, że nie żałuję tej decyzji. Podobnie było z Dziennik Wyprawa 1907 - czasami jednak warto przeglądać zapowiedzi na stronach księgarni. 

Dziennik 29: 

 Minął 28 tydzień tajnych prac wykopaliskowych, które miały przybliżyć ludzkość do poznania sekretu obcej cywilizacji. W 29 tygodniu stało się jednak coś niezwykłego! Zniknął cały zespół, pozostawiając po sobie jedynie dziennik. Twoim zadaniem będzie rozwikłanie tej tajemnicy. Rozwiązuj zagadki i łamigłówki, aby zdobyć kolejne klucze i móc kontynuować rozgrywkę. Dziennik 29 to interaktywna książka, która jest równocześnie grą pełną niespodzianek. Czy odważysz się podjąć wyzwanie?

Dziennik: Wyprawa 1907: 

 Nikt do końca nie wierzył w jego istnienie. Marynarze nie chcieli nawet wymawiać tej nazwy. Legendarny dziennik pokładowy z wyprawy morskiej z 1907 roku owiany był tajemnicą… aż do dziś. Rozrzucone po całym świecie zaginione strony zostały odnalezione i połączone w całość. Potwory z głębin, mroczne sny i koszmary, wiadomości z innych wymiarów. Nadszedł czas, aby odkryć, jaki sekret skrywa ten owiany mroczną sławą dziennik…
[opis wydawnictwa]

Muszę przyznać, że oba dzienniki wywarły na mnie pozytywne wrażenie. Jeśli chodzi o wygląd, prezentują się bardzo dobrze - wspaniałe rysunki, dobrze dobrana czcionka i zachowanie trochę podstarzałego wyglądu kartek oraz czarno-białej kolorystyki, nadaje im klimatu. Historia może nie jest bardzo rozbudowana, jednak myślę, że jest w stanie zaciekawić innych. 

Same zagadki są naprawdę intrygujące, ich poziom jest różny. Czasami rozwiązanie jednej zajmie nam kilka sekund, a czasami będziemy długo główkować nad jej sensem. Oczywiście, gdy nie mamy kompletnie pomysłu, możemy skorzystać na stronie z pomocy. Gdyby jednak i to nie pomogło możemy poznać rozwiązanie tej łamigłówki. Podoba mi się, to, że gdy już zdecydujemy się na tę opcję zostaje nam wyjaśnione, jak należało to rozwiązać. 








 Co potrzebujemy żeby zagrać? Wystarczy nam książka, ołówek i dostęp do Internetu. Rozwiązania zagadki wpisujemy na odpowiedniej stronie internetowej. Po wpisaniu otrzymamy klucz, który możemy zapisać w książce. 

 Czy polecam? Jeżeli ktoś lubi zagadki i nie boi się myślenia, to jak najbardziej warto przyjrzeć się owym pozycjom. Według mnie są idealnym zapychaczem czasu na nudne zimowe wieczory, czy na przykład na podróż. Dzienniki nie są zbyt grube, więc bez problemu zmieszczą się do torebki czy plecaka.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez My pastel life