TAG książkowy

niedziela, 15 września 2019






Ostatnimi czasami przeglądałam blogi w poszukiwaniu ciekawych książek i w tym czasie w oczy rzucił mi się właśnie Tag książkowy. Stwierdziłam, że to zawsze coś nowego, więc dlaczego by nie wstawić tego na bloga?

1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?

Muszę przyznać, że najczęstszym gatunkiem w mojej biblioteczce jest fantastyka. Zajmuje ona jakieś 3/4 moich książek. Choć jakby przyjrzeć się bliżej, mam też sporo książek młodzieżowych...

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być?


Odkąd na blogu pojawiła się recenzja Narodzin Królowej całym sercem chciałam zostać Brienną. Jest to jedna z barwniejszych bohaterek, jakie kiedykolwiek poznałam w książkach i wspierałam ją całym sercem przez całą książkę.

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?

To jest... trudny temat. Ale biorąc pod uwagę, że wychowywałam się na Harry'm Potterze i w głównej części od tej serii rozpoczęłam swoją przygodę z książkami (Nie licząc niemal całej serii Pamiętników Nastolatki...) to chyba historia o małym czarodzieju jako pierwsza zostałaby polecona przeze mnie mojemu dziecku.

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?

Będąc szczerą- nigdy nie czytałam książki w e-booku czy nie słuchałam audiobook'a. Wolę standardową, papierową wersję i uczucie trzymania historii we własnych rękach, niż elektroniczną wersję mimo, że wychowałam się właśnie w pokoleniu, które jest od elektroniki zależne.

5. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?  

Chwilę nad tym pytaniem spędziłam i mam na półce dwie takie książki- Friendzone i Alicja w krainie zombi. Żadna z nich nie przyciągnęła mnie tak, bym chociaż doczytała ją do końca. 

6. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
Zależy od książki. Czasem wciągnę się w jedną tak mocno, że po zakończeniu potrzebuje kilku dni na odsapnięcie, bo nie umiem się pozbierać, że to już koniec. Niekiedy też zaczynam kilka na raz, bo żadna mi nie podpasowała. 

7. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?

Gdyby nie to, że w mojej okolicy zbytnio nie ma bibliotek, które miałyby literaturę trafiającą w moje gusta, to pewnie bym wypożyczała książki. Jednak lubię też, jak książki się ładnie prezentują na półce, więc uwielbiam też kupować.

8. Czy oceniasz książkę po okładce?

Tak! W sensie... Nie zawsze. Ale często, gdy nie mogę się zdecydować, kupuję taką, która ma dla mnie najładniejszą okładkę. Ostatnio tak w moje ręce trafiła Aleo. Burza na Północy.

9. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji?

Szczerze mówiąc... Nie mam pojęcia. Raz kupiłam całą serię Darów Anioła w jednym zakupie, lecz na promocjach kupuję najwięcej trzy książki na raz.

10. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?


Szukam w chwili obecnej w księgarniach książki Światło Anioła. Choć moje poszukiwania idą... No cóż. Marnie.

11. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory? 


Jak na chwilę obecną moja biblioteczka jest... uboga. Po przeliczeniu i +- dodaniu tych, które wyniosło się na strych po sprzątaniu będzie ich około 75. Nie przechowuję ich jakoś według klucza, choćbym chciała, ale nie jestem typem artystki, która umiałaby to wszystko zrobić.

12. Co najpierw: książka czy ekranizacja? 

Zależy. Zwykle preferuję metodę najpierw książka, potem ekranizacja, lecz czasem wychodzi jak wychodzi...

13. Co teraz czytasz? 

W chwili obecnej nie mam zbytnio czasu, przez rozpoczęcie roku szkolnego, lecz jako pierwsza w kolejce jest właśnie Aleo. Burza na Północy.


***
Tak oto nadszedł koniec pytań. Zawsze obowiązywała zasada nominowaniu następnych osób, ale powiem po prostu, by zrobił go każdy, kogo najdzie ochota. Jeżeli się zdecydujecie podeślijcie link w komentarzu. Chętnie przeczytam!

1 komentarz:

  1. Ja na szczęście mam blisko całkiem dobrze zaopatrzoną bibliotekę, więc większość książek wypożyczam. A Aleo. Burza na północy czytałam, jestem ciekawa twojej opinii :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez My pastel life