Muzyczny BookTag!

środa, 11 marca 2020

 Ostatni BookTag Carameless zmotywował mnie również do wstawienia czegoś podobnego! Przejrzałam Internet i zauważyłam ciekawy tag na blogu Marionetka Literacka. Zaciekawił mnie na tyle, że postanowiłam dopasować książki, które czytałam do gatunków muzycznych i wstawić u nas na bloga. 



GATUNKI MUZYCZNE BOOK TAG
HEAVY METAL – książka za ciężka, abyś mógł ją przeczytać. 
Chyba taką książką u mnie jest Bastion - Stephena Kinga. Próbowałam ją ukończyć, jednak nie jestem w stanie. Jeszcze dłuuuga droga przede mną do końca...


DEATH METAL – książka, w której jest dużo śmierci.
Nie czytam za bardzo takich książek, więc jedyną, która przychodzi mi na myśl jest Vicious: Nikczemni - Victorii Schwab - chociaż uważam, że nie jest to najlepszy przykład. 

 
REGGAE – książka, przy której czytaniu byłeś wesoły.
Zdecydowanie Taniec marionetek Tomasza Nizińskiego! Dobrze się przy tej powieści bawiłam. Poczucie humoru autora urzekło mnie już na samym początku. Naćpany nekromanta, nieprzewidywalny alchemik, diabeł walczący z analfabetyzmem w piekle - coś świetnego! 
POP – książka tak popularna, że musiałeś ją przeczytać.
Wiedźma Morska - Sarah Henning. Jednak niestety nie wszystkie książki wokół, których jest głośno są dobre, sama się o tym przekonałam, sięgając właśnie po tą powieść. Strasznie się zawiodłam na owej książce. 

RAP – książka z najlepszymi dialogami. 
Cała seria Króla Kruków Maggie Stiefvater! Jedna z moich ulubionych serii. Każdy z bohaterów ma inny charakter, przez co dialogi między nimi są często zabawne! 

EMO – książka tak smutna, że Cię zdołowała.
Kwiaty dla Algernona - Daniel Keyes. Autor w książce pokazuje jak często inni ludzie traktują osoby chore. Historia Charliego Gordona jest naprawdę wzruszająca i pouczająca - historia człowieka, który marzył aby być po prostu równie "mądry" co inni i poddał się eksperymentom. Długo nie mogłam zapomnieć o losie Charliego. 

ELEKTRONICZNA – książka z najlepszą parą.
Zdecydowanie Dary Anioła - Cassandry Clare. Magnus i Alec to moja ulubiona para i nigdy się to nie zmieni. Uwielbiam tę dwójkę! Oczywiście pozostałe pary w książkach Cassandry są świetne - jednak Magnus i Alec mają w sobie coś takiego... Nie da się przejść obok nich obojętnie!  

BLUES – książka, którą uwielbiasz pomimo smutnego zakończenia.
Tutaj również mogłabym przywołać Kwiaty dla Algernona - Daniel Keyes. 

KLASYKA – książka z gatunku klasyki, którą uwielbiasz.
Dla mnie takim klasykiem zdecydowanie jest Mały Książę. Pokochałam tę książkę odkąd pierwszy raz przeczytałam ją w szkole. Uważam, że każdy powinien się z nią zapoznać! 

FOLKLOR – książka, w której poznałeś inną kulturę.
Nie natrafiłam jeszcze na takową książkę. 

COUNTRY – książka, której akcja dzieje się we wsi lub małym miasteczku.
Brittainy C.Cherry – Zawsze i wszędzie. Akcja książki dzieje się w małym miasteczku Chester. Jednak nie jest to miasteczko, w którym chciałabym mieszkać. Mieszkańcy są fałszywi i zainteresowani jedynie swoim małym społeczeństwem. Interesuje ich życie sąsiadów, niż to co się dzieje poza obrębem miasta. 

ROCK – książka z najlepszym „hardcorowym” bohaterem.
Nie sądzę, żebym w książkach, które dotychczas przeczytałam pojawili się "hardcorowi" bohaterowie. Większość z nich to była po prostu zwyczajna. 


DANCE – książka z wątkiem tanecznym.

Chyba nie czytałam jeszcze książki z owym wątkiem. 

DISCO POLO – książka, która ci się spodobała, mimo, iż myślałeś, że będzie inaczej.
Alicja Wlazło — Mrok. Ze względu na to, że byłam wtedy bardzo uprzedzona do polskich autorów. Jednak bardzo szybko się przekonałam się, że i nasi polscy autorzy piszą naprawdę świetne powieści! Książka okazała się strzałem w dziesiątkę! 

POEZJA ŚPIEWANA – książka, w której występuje poezja.
Agatha Christie — Gwiazda nad Betlejem. Jest to zbiór opowiadań autorki, w większości zawierające wątki religijne, jednak pojawiają się tam również wiersze. Agatha jest wszystkim znana ze świetnych powieści kryminalnych, więc zobaczenie jej w tym wydaniu to coś świetnego! 

ROCK ALTERNATYWNY – książka, która miesza wiele gatunków literackich.
Nic mi tutaj nie przychodzi do głowy. Książki zazwyczaj, które na ogół wybieram kwalifikują się do jednego gatunku. Jeżeli kiedyś trafię na takową powieść na pewno dam znać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez My pastel life