Biografia - 5 Seconds of summer

środa, 16 października 2019



*Recenzja po Polsku, wersję po angielsku znajdziecie poniżej*
*Review in Polish, English version can be found down below*

We'll never be as young as we are now. 

Gdyby jakiś czas temu ktoś mi powiedział, że na mojej półce znajdzie się jakakolwiek biografia - prawdopodobnie bym go wyśmiała. Nigdy nie byłam fanką tego typu książek - jakoś historia innych nie ciekawiła mnie na tyle, żeby po nie sięgnąć. A jednak - cuda się zdarzają. Postanowiłam podzielić się z wami wrażeniami i wnioskami jakie z niej wyciągnęłam. Uznałam, że zawsze to coś nowego na blogu. Czy było warto? Czy biografie na stałe zagoszczą na mojej półce? 


Kto to 5 Seconds of summer? 

 To australijski zespół, który został założony w roku 2011 w Sydney, w skład wchodzą: Luke Hemmings (główny wokal, gitara), Michael Clifford (gitara, wokal), Calum Hood (bas, wokal) oraz Ashton Irwin (perkusja, wokal). Swoją działalność zaczęli od publikowania w serwisie YouTube filmów z coverami. Świat usłyszał o nich,gdy członkowie zespołu One Direction zaprosili ich do uczestniczenia w trasie koncertowej. 


http://i1.wp.com/volumemagazine.net/wp-content/uploads/2018/09/5SOS21-1.jpg?zoom=1.25&resize=750%2C450



Dlaczego ich biografia?

 Nigdy nie przywiązywałam większej wagi do osób wykonujących dane utwory - liczył się dla mnie przekaz zawarty w piosenkach - tak zawsze wybierałam muzykę. Jednak pewnego dnia coś się zmieniło. Oczywiście o 5 SOS słyszałam już dawno - miałam kilka ich piosenek na mojej playliście, jednak nie nazwałabym się wtedy ich fanką. Było to kilka utworów na jednej z wielu długich list. Trafiłam raz na Youtube na utwór Easier  - zauważyłam zmianę w wykonywanych przez nich utworach i coś mnie tknęło do sprawdzenia kolejnych ich utworów i tak od jednej piosenki do drugiej coraz bardziej byłam zauroczona ich muzyką. O dziwo z czasem przekonałam się też do tych starszych utworów.

 Kierowana ciekawością założyłam Twittera - gdy zobaczyłam jaki kontakt mają ze swoimi fanami zauroczyli mnie jeszcze bardziej. Postanowiłam dołączyć do grona ich fanów, którzy są naprawdę świetni i bardzo wspierają chłopaków. Właśnie wtedy postanowiłam na zakup biografii, a także ich trzech albumów, które bardzo szybko stały się moimi ulubionymi. Dodam, że nigdy wcześniej nie byłam zwolenniczką kupowania płyt, wolałam mieć muzykę na swoim telefonie, bez którego się nie ruszam. 




Dlaczego ją recenzuje? 

 Może z tą recenzją jestem spóźniona o kilka lat, ponieważ biografia została wydana w 2015 r. Jednak dla mnie wiele znaczy - ich historia pokazała mi, że warto uwierzyć w swoje marzenia i nie ma rzeczy niemożliwych. Dwójka z nich (Luke i Calum) jest w moim wieku i zdążyli już tyle osiągnąć. Dali mi motywacje by działać, więc i ja chciałam coś dla nich zrobić. Chciałabym, żeby ludzie przestali patrzeć na nich jak na zespół dla nastolatek - i zobaczyli naprawdę utalentowane osoby. Obserwując ich posty, filmiki z nimi i po zapoznaniu się z ową biografią mogę wywnioskować, że to naprawdę wartościowe osoby, które mimo sławy wydają się wciąż byś sobą. Wydają się też być osobami ze sporym poczuciem humoru i dystansem do siebie. 
 Ich piosenki są szczere i prawdziwe, chłopaki przekazują to co myślą - i za to ich uwielbiam. Stworzyli niesamowitą społeczność i cieszę się, że również mogę do niej należeć. 


Co takiego ciekawego w niej jest?


 W biografii mamy okazje szczegółowo poznać historię powstania zespołu, emocje jakie im towarzyszyły i jak powstawały ich pierwsze piosenki. Przyznam, że ich historia bardzo mnie urzekła. Znajdziemy również wiele zdjęć - często zabawnych - chłopaków z 5 SOS. Zawiera również wiele ciekawostek, o których być może (jeżeli jesteście fanami) nie wiedzieliście. 


https://www.billboard.com/articles/news/lyrics/8527560/5-seconds-of-summer-easier-lyrics
Real bands save fans, real fans save bands.

 If someone had told me some time ago that there would be any biography on my shelf - I would probably laugh at him. I have never been a fan of this type of books - somehow the history of others did not interest me enough to reach for them. And yet - miracles happen. I decided to share with you the impressions and conclusions that I drew from it. I decided it would be in any something new of blog. Was it worth it? Will biographies permanently appear on my shelf? 


Who is 5 SOS?

 This is an Australian band, which was founded in 2011 in Sydney, it consists of: Luke Hemmings (main vocals, guitar), Michael Clifford (guitar, vocals), Calum Hood (bass, vocals) and Ashton Irwin (drums, vocals). They started their activity by publishing cover videos on YouTube. The world heard about them when the members of One Direction invited them to participate in a concert tour.


https://twitter.com/Ashton5SOS/status/1177057933970026496/photo/3


Why their biography?

 I never attached much importance to people performing given songs - what counted for me was the message contained in the songs - that's how I was always choosing music. However, one day, something changed. Of course, I've heard about 5 SOS a long time ago - I had a few songs on my playlist, but I wouldn't call myself a fan. It was only few songs on a fairly long list. I came across a song on YouTube called Easier - I noticed a change in their songs and something touched me to check their pieces and so from one song to another I was more and more fascinated by their music.

 Driven by curiosity I started Twitter - when I saw what contact they have with their fans, they charmed me even more. I decided to join their fans who are really great and who support boys very much. Then I decided to buy their biography, as well as their three albums, which quickly became my favorites. I would like to add that I have never been a supporter of buying CDs before, I preferred to have music on my phone, I can't move without it. 





Why am I reviewing it?

 Maybe I'm a few years late with this review because the biography was released in 2015. However, it means a lot to me - their history has shown me that it is worth believing in your dreams and nothing is impossible. Two of them (Luke and Calum) are my age and they managed to achieve so much. They gave me motivation to act, so I wanted to do something for them. I would like people to stop looking at them as a band for teenagers - and start seeing some really talented people. While observing their posts, videos of them and after reading this biography, I can conclude that they are really valuable human beings who, despite their fame, still seems to be themselves. They also seem to be people with a considerable sense of humor and they distance themselves. 
 Their songs are honest and real, the guys transfer what they think - and I love them for that. They've created an amazing community and I'm happy to be part of it too. How can you not adore them here? 

What's so interesting about her?

 In the biography we have the opportunity to get to know in detail the history of the band's formation, emotions that accompanied them and how their first songs were created. I admit that their story captivated me very much. We can also find many pictures - often funny - of the boys from 5 SOS. It also contains a lot of curiosities that maybe (depending if you're a fan) you didn't know. 

1 komentarz:

Copyright © Szablon wykonany przez My pastel life